ZJIETJES PLACE

ZJIETJES PLACE AND ALL KINDS OF STUFF

maandag 30 december 2013

RESUMEE 2013

Bijna is het zover, bijna 2014....
ZOEFFFFF DAG 2013, WELKOM 2014
pffff niet normaal hoe snel een jaar voorbij vliegt


Veel gebeurt in 2013, veel leuke dingen maar ook mindere dingen.

Van het jaar de eerste winter en ook het eerste voorjaarbeleefd in ons nieuwe huis. En geloof me, ik heb prachtige uitzichten gezien vanuit mijn woonkamerraam toen de bomen aan de overkant in de ochtendgloren aangevroren waren, een kerstkaart waardig.
In het echt nog veel mooier.
Wat ik ook erg schattig vond te zien en bijzonder dat ik het op het juist moment zag want ff voor de duidelijkheid, dat jullie niet denken dat ik uit mn n**s vreet en voor mn woonkamerramen den ganse dag lig...jawel, ik heb er 2......ramen he :))
Maar zeg nou zelf....

Zo grappig om ze in polonaise voorbij te zien wiebelen.

Ook het voorjaar was natuurlijk geweldig om te zien wat er allemaal in onze nieuwe tuin stond, ontstond en hardnekkig was  KLAVERTJE3 GRRRRR

Maar ook de eerste x de was buiten hangen, na een goed plekje te hebben gevonden voor t grondanker...

Hoe blij kun je daar mee zijn :))

Maar ook jong grut in het water waar onze volledige tuin aan grenst, zoals dit dotje..
Lief he :))
Ze komen nog steeds regelmatig kijken of ik toevallig niet klaar sta met een zak brood, het liefst zoveel en ZO SNEL mogelijk.


Deze 2 heren kwamen ook ER-RUG gaarne buiten  tot dat vervelende baasvrouwtje de tuigjes MET lijnen om ging doen
Heel vervelend voor hun maar probeer in het schemer in een druk begroeide tuin maar eens een zwarte kater terug te vinden die het geweldig vind om verstoppertje met je te spelen..... Ze mogen buiten als ook ik in de buurt ben en met die gekleurde lijnen kunnen ze onder een struik zitten maar dan weet ik dat ook
DAT ze daar zitten,  moeten ze zich natuurlijk  nergens omheen plooien met die lijnen...HE JAY....De kater hierboven was even een paar deuren verder gaan kijken maar zijn lijn bleef ergens achter hangen zodat hij niet naar huis kon....PANIEK!!  Nou was ik gewoon in de tuin en hoorde t ventje tekeer gaan .... hij heeft een hoog stemmetje, zo schattig :))
Vriend van het huis is hem gaan halen. Alle tuinen zijn aan de achterkant aan-een gesloten en open  maar weten die katten veel dat bij de coniferen onze tuin stopt
Zo ook fluitekruid geknipt en in een emmer gestopt. Geknipt aan de overkant van het complex. Volgend jaar weer :))..
 Deze ook nog gefabriekt. De man vond het zonde van het uitzicht en ik geen zicht zonder vouwgordijnen aan t raam..Dus hangen ze niet half stok maar hoog in het vaandel, uhhh raam

Nog meer verbeteringen  vind ik dan he  was de keuken. Van keukendeurtjes in 2 kleuren, licht grijs en donker grijs gemeleeerd werden ze beklodderd tot creme wit tijdens de hittegolf van 2013.
Zweten deed ik toch al, dan maar van de nood een deugd maken

De aanleiding was de kapotte 19-jarige vaatwasser, nou ja kapot.....het ding deed t nog steeds, na iedere programme moest je hem met de hand naar t volgende programme draaien, echt brocante.....Ze rubberz waren foetsie waardoor het ging lekken....

Gevolg: laminaat vond al dat vocht niet zo fijn en werd opstandig door zijn rug op te zetten...met succes de verzekering ingeschakeld en een aangesloten bedrijf heeft de nieuw uitgekozen vloer gelegd, SUPER!!!
(Wat je hier boven ziet is onze nieuwe Truus :)). ...hoef niet meer van programme naar programme te draaien, lekker relaxed)
En dit is het resultaat. Nog wat muren bekwanseld met Annie Sloane verf en het plaatje wordt steeds completer.

Van het weekend de man verteld dat ik de vele witte muren niet kan waarderen en uitgelegd hoe t te willen doen en welke muren het betrof  2 stuks in de woonkamer...niet de hele muren maar 2x een blok, zoals deze....
Aan de overkant zijn 2 muren die hetzelfde idee gaan krijgen in french linen
Deze 2 muren dus :))

De man gaat zo bubbelen en ik KIJK hem LETTERLIJK naar boven hahaha....hij weet van mijn snode plannen en ik ga nog maar 1 blok alvast tekenen                     ^^
Hij is deze week ook nog vrij  weet ik sinds vanmorgen (  00  )
                                                                                            0

Niet erg maar moest wel ff mn plannen omgooien en buiten dat ik blij met hem ben vind ik t ook erg lekker dat de auto dus ook nog een week ,uhm, vakantie heeft :))

Nou lieve mensen ik ga er voor dit jaar een eind aan breien en de man nog eens naar boven kijken en aan de slag. Ik wens iedereen een super oudjaarsdag en een spetterend 2014
DE BESTE WENSEN IN ALLE GEZONDHEID, ZOWEL LICHAMELIJK ALS GEESTELIJK EN DAT AL JULLIE DROMEN UIT MOGEN KOMEN

LIEFS XXX

2 opmerkingen:

Unknown zei

Een leuke terugblik van het afgelopen jaar...wat schattig zijn die kleine eendjes toch.
En oei...je laminaat dat uitzet door een lekkende vaatwasser, maar ik moet wel eerlijk zeggen, dat je er een mooiere vloer voor terug gekregen hebt.
Dus een geluk bij een ongeluk..hihi...
Ik vind je muren ook mooi met een kleurtje.

Ik wens jou en je gezin een fijne jaarwisseling en een goed begin van 2014.
Op naar een volgend inspirerend blog jaar.

Groetjes,
Inge, my choice

It's me zei

Jij ook lieverd...!!..bedankt voor het afgelopen jaar............liefs van mij....x !!!

For you too darling ...!!..thanks for last year...love from me ...x !!!


It's not what you have in your pocket that makes you thankful.......but what you have in your heart........x !