ZJIETJES PLACE

ZJIETJES PLACE AND ALL KINDS OF STUFF

zaterdag 16 juli 2016

HAPPY CHICK

2 weken geleden zat ik een beetje te snuffelen in mn fotoarchief van ons oude adres. Van tijd tot tijd doe ik dat. Is dit herkenbaar? Gewoon ff de sfeer terug kijken van dat kippehokkie.
Toen ik bij de foto's van ons huidig adres kwam zag ik een foto bij de poort naar de speeltuin, een ienieminie fotooke en wat leek wat ik zag is t vorige week geworden. Het leek of er grind lag. Mn hersenen deden hun werk en een plan was gesmeed.

Tegen de man gezegd dat daar ook dikke wortels lagen die eruit moesten maar dat ik die stenen er niet meer terug in zou kunnen krijgen  *kuch* omdat ze er zo strak in lagen en ik er grind in wilde knikkeren. Hij vond het prima  de schat
Wat ik met die stenen wilde doen nam ook al aardig vorm aan in die grijze massa. Kon er bijna niet van slapen en lag bijna te stuiteren in mn bed. Mezelf tot kalmte gemaand om toch te gaan pitten. Des te eerder kon ik beginnen he.
De man heeft er volgens mij nog geen notie van waar ik die stenen gelaten heb hahaha

De volgende ochtend gewapend met schroevendraaier en handschoenen geprobeerd de eerste steen eruit te pulken, wat nog niet meeviel.
Ik ging er vanuit dat t dezelfde stenen zouden zijn als de rest van de tuin maar dat bleek geenszins de kees.
Deze stenen waren 2x zo groot, in de hoogte alleen dan he. Mooi want ik had het plan om een extra pad te maken.
Eerst de boel gesnoeid waar t pad moest komen om vervolgend de grond daar om te woelen, planten die er stonden een andere plek of bestemming te geven  puinzak  haarwortels eruit gepulkt en nog meer van dat soort ongein.
Stukje bij de poort werd steeds leger en t pad steeds langer (tot aan het grind) en breder. Nog genoeg stenen, dus ook een stukje richting en onder de hortensia bestraat.
In de tussentijd ook nog een nieuwe bloempot van de kringloop


en mn opgelapte buitenkip voorzien van een tegellijmjaske. Kipje had al een pleister van gaffatape op haar rug, is nu niks meer van te zien. One happy CHICK



Een paar dagen later het worteldoek gelegd, ophoogzand en grind gehaald en verwerkt, , mn pad klaar en de stenen op, de kip droog en vierde de spierpijn hoogtijdagen maar dan heb je ook wat.        
Een sokkel  ( omgekeerde zinken plantenbak) in het grind bij de poort en daar een rieten mand met een overgebleven bolchrysant van vorig jaar die ik van mn opperzuske had gehad.

Paar zinken gieters erbij en dat plaatje klopte.
Vervolgens de kip op haar nest onder de hortensia geplant, gieter aan t einde van t padje bij t grind.
Wacht ik zal t ff laten zien


Achter deze bol, gelig/ groenig, speelde t zich allemaal af :))


 Even ter herinnering, deze vierkantjes lagen er al



WORK IN PROGRESS







Ook deze chick is a heppie chick:))

Fijn weekend 
Liefs Brigitte

2 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Knap dat je dat allemaal zelf hebt gedaan. Want een paadje leggen klinkt simpel, maar dat lijkt mij nog niet zo makkelijk!

Fijne dag! Liefs, Ingrid

It's me zei

Jeetje.....knapperd!!....goed gedaan hoor.....liefs fijne zondag x